Fredag

Hej!
Igår såg jag och Linnea något otäckt när vi var påväg till kören. Vi ser på långt håll att det brinner någonstans längre fram, och nyfiken som man är kör vi en liten omväg för att se om vi kan lokalisera vart det är det brinner någonstans. Vi inser att det är mot Strövelstorp, och vi kör nästan rakt på det så att säga. Då är det en ödegård som står i full brand. Den här gården ägs av vänner till familjen, så jag ringer hem till familjen och de ringer ägaren. Men han hade redan fått veta.
Det rubriceras i tidningen som mordbrand, en annan vän till familjen hade sett tre ungdomar komma från de hållet strax innan. Vilket var märkligt då det inte finns något annat åt det hållet plus att det var mörkt och regnigt.
Ska bli spännande att höra vad som händer nu framöver.
Kom i alla fall fram till när vi satt där i bilen att även om elden är väldigt skrämmande så är det också väldigt mäktig och fascinerande!

Nu sitter jag i alla fall på tåget påväg till Malmö, ska ha något seminarium om VFUn. Efter det ska jag möta lillasyster på stationen så ska vi shoppa lite i Malmö :)
Efter det blir det hem till familjen, pappa hade köpt godis till mig ;) älskar nämligen i princip alla typer av segt gelatingodis!

Insåg nu också att min mage kurrar, frukost kanske skulle varit ett alternativ i morse?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0