Planering som spricker

Jag avskyr när min planering spricker.. Jag mår så sjukt dåligt när saker och ting inte blir som jag vill.
Mina planer för dagen var att försöka sluta vid 13, för att då åka till väla..
Så imorse sa Pernilla att om det kom några avtal så var jag tvungen att ta hand om dom först innan jag kunde sluta.. Okej tänkte jag, avtalen brukar komma vid 9-10 tiden.. Så det hinner jag.. Men tror ni avtalen har kommit, nej dom är fortfarande och blir scannade.. Och jag vet inte hur många det är heller. Jag som inte hade med mig mat idag för att jag skulle äta på espresso house innan jag drog till väla.. Så min mage kurrar, får ta mina jädra knäckebröd sen.. Men jag skulle lätt kunna börja gråta här och nu bara för att min planering sprack. Och det blir alltid så om jag har planerat någonting och det inte funkar.. Och så måste jag ha allt planerat och ha tider att följa..
Mamma är säker på att det är ett sjukligt beteende jag har när det gäller min planering, typ ADHD.. Men inte vet jag, när jag var liten var dom ju säkra på att jag hade damp eller något för jag fick sådana fruktansvärda vredesutbrott och slogs och kastade saker överallt.. Det gör jag ju inte längre, men det kanske har blivit på annat sätt nu :/ Ibland är mamma rädd att jag ska ha någon lite hjärnskada också, känns kul att höra.. men att det skulle vara komplikationer från förlossningen eftersom den tog så lång tid, tydligen hade läkarna sagt det när jag föddes.. Och ibland undrar jag om det kanske stämmer, jag vet ju att jag ibland har dyslexi liknande beteende för mig.. Jag har svårt att stava och jag tappar bokstäver, som tur är så ser jag det oftast själv. Det är värre när jag skriver för hand än när jag skriver på dator. Man kanske borde kolla upp det, men samtidigt är det ju inte kul om det skulle stå dyslexi i några papper, för det är ju ingenting som stör mig, mitt tappande av bokstäver och ord.
Men då det nästan bara är när jag skriver för hand så är det ju inget som syns så ofta direkt.. Så det kanske är bättre att bara låta det vara..

Nu har jag bara babblat massa annat, men det är mest för att jag vill fördriva tiden på annat än jobb.. För nu är jag irriterad på jobbet.. Det är ju för sören Lilljulafton, då ska man vara ledig och umgås med familjen och trängas på väla med hundra miljoner andra människor..

Ha D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0