Söndag

Idag är det bara tre dagar kvar till jukafton, och jag har noll julkänsla. Jag vet inte varför, för de som har varit här vet att vi har full jul här hemma då mamma är helt galen i jul. Vi har haft julpyntat här sen fredagen innan första advent. Och julgran och allt är på plats sen igår. Men varför känner jag ingen julkänsla? Är det för att jag inte har varit och handlat julklappar i trängslen? Jag var klar med mina julklappar i början av december..
Eller är det helt enkelt att jag känner mig lite nere? Jag vet faktiskt inte, men de senaste åren har jag fått mindre och mindre julkänsla för var år som går. Det är tråkigt, vill ju att julen ska vara som den var när man var lite.
Mycket tror jag att morfar inte finns med oss, julafton med familjen och mormor är inte riktigt samma sak längre. Även om morfar var sjuk i fem år innan han gick bort så var han ju ändå med. Kommer ihåg julen innan morfar och farfar gick bort, då var de båda med oss och firade jul. Det var mysigt, även om farmor och farfar aldrig riktigt har funnit vid våran sida, och ännu mindre vid pappas sida så var det mys att farfar faktiskt firade jul med oss en gång innan han gick bort. Och året därpå så gick båda två faktsikt bort, både farfar och morfar dog under samma år. Det var ett tufft år för pappa och mamma, det var jobbigt för oss alla..

Jag saknar tiden när man var liten, alla levde som skulle leva, man var glad och lycklig även om man inte riktigt insåg det. Man hade det bra egentligen, och det var så små saker som gjorde en glad. Idag behövs det mycket mer för att man ska bli glad, även om man har lärt sig att uppskatta saker på ett annat sätt, så blir man inte lika glad för saker och ting längre.. Inte jag i alla fall..


Förästen, här om dagen så när vi sitter och äter middag så säger mamma att hon tycker att jag borde betala lite hemma nu när jag jobbar.. Jag blev så paff, för dom har alltid sagt att jag ska slippa betala så länge jag bor hemma.. Men då hade de tydligen pratat med andra föräldrar som gjorde så och tyckte att det var en bra plan. Jo, tror jag det..
Då blev jag lite små arg och frågade om det är rätt att betala för någonting man inte trivs med?! För skulle jag flytta hemifrån så väljer jag ju nog en lägenhet som jag trivs med och då är det ju okej att betala. Men jag trivs inte här, huset är fint men jag trivs inte.. Tycker inte om mitt rum, är trött på att bo i Strövelstorp och jag får ingen ro i kroppen här..
Mamma och Pappa vet om att jag inte trivs, för det har jag sagt från början.. Men jag får väll bara anpassa mig. Och hoppas att jag antingen får ett fastjobb så jag kan flytta, eller plugga så jag kan flytta.. Vill bara härifrån nu..


Ha D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0