Smile for the surprises life offers and ignore everything else

Ja, vad mer kan man göra?
Negativa besked och hopp som släcks får vi alla hela tiden, i alla fall jag. Vilket bara blev att jag gick ner mig ännu mer i det mörka och instängda träsket. Träsket som är så svårt att ta sig ut ur, det går bara om du är tillräckligt stark och har vännerna med dig som vet vad det handlar om och som kan säga dom där rätta sakerna..

Men nu känner jag att jag är på väg tillbaka igen, har väll inset att det gör inte saker och ting lättare direkt. Det gör så mycket beroende på vilken inställning man har till livet och allt annat med för den delen!
Om man är positivt inställd så blir inte nergångarna så jobbiga, utan då tar man det mer med en klackspark och går vidare med glimten i ögat mot ödets mål!

För typ en vecka sen fick jag höra att jag var för upptagen för att spendera tid med.. Har du hört något så dumt? Haha, kunde inte annat än asgarva.. Bara för att jag inte hade tid att ses när han ville, så fick jag höra att han inte orkade följa när jag bara ville och kunde... Men skulle jag då följa när han ville? Snacka om att säga emot sig själv? Okej, jag har svårt att boka in något dagen innan, för jag ligger ofta en dag i förväg.. Men hade man kommit måndag kväll och hört om vi kunde träffas onsdag så hade det troligen funkat tillexempel.. Men att komma måndag kväll och höra om man kan ses tisdag.. Det funkar inte riktigt i min planering faktiskt. Så jag tog det hela med en klackspark och gick vidare med glimten i ögat och såg framemot allt nytt och spännanden jag kommer möta på vägen!

Märks det att jag har bytat syn på livet och dess innehåll? Bra, det ska det göra också!
Känns som att jag har blivit hjärntvättad eller något sånt :P Men vafan det kan vara värt det om jag ska gå runt och må bra istället :)

Så vill någon ha personliga råd och tips på hur man gör för att finna meningen med sitt liv... Ja kom INTE till mig, det får ni lösa själva :P Haha, jag har till och med fått tillbaka min bisarra humor :P

Men nu ska jag nog sova en stund, eller kanske en hel natt? För imorgon är det party på hög nivå!
Som jag har längtat efter att få komma ut och träffa folk igen! Det funkar ju inte så bra när man börjar jobb 6.30 dagen därpå.. Och förra helgen gjorde jag ju högskoleprovet så då kunde jag inte gå ut fredagen och sen blev jag ju sjuk så gick det inte då heller..

Men godnatt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0