Sjukling

Jag är trött på det här att vara lite halv sjuk. Har inte råd att vara hemma från jobb, så imorgon skiter jag i hur dåligt jag än mår. Jag ska jobba.

I går hade jag sjukt ont i halsen, men det har jag haft lite till och från då jag har varit lite förkyld, så det har ju varit vanlig förkylnings ont, Vilket jag trodde det var denna gången också. Så igår när jag skulle sova så frös jag sjukt mycket, så jag hade två filtar och mitt täcke på mig samtidigt som kag kurade ihop mig som en boll. Ändå frös jag.
men efter ett tag somnade jag i alla fall. Sen klockan halv fyra ungefär vaknade jag och var så varm att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, jag svettades som en gris och det var bara jobbigt. Så jag gick ner för att dricka massa vatten då jag var törstig som en ko. Så tänkte jag att jag kanske ska ta tempen när jag nu ändå är nere. Så jag hämtar vår örontemp och kollar, då visar det sig att jag har 38,9 i feber. Då trodde jag nästan att jag var nämre döden faktisk, genast blev jag mycket sämre än jag kanske egentligen var. Men det var bara att ta lite ipren och försöka sova igen.
Så imorse när jag vaknade för att gå till jobb tänkte jag såg jag ut som ett lik, men dock ett väldigt varmt lik. Så mamma skickade upp mig i säng efter en kopp te för att lindra halsen lite. Sen ringde hon till farbror doktor vid åtta tiden, så fick jag tid klockan nio. Så det var bra att åka in til doktorn. Han kollade i halsen och sen skickade han mig till någon sjuksyster, som tog stick i fringret på mig, vilket innebär en nära döden upplevelse för mig då jag avskyr nålar och blod. Men jag överlevde :) Sen stack hon ner en jätte lång tops i halsen på mig, jag trodde jag skulle kräka på henne, men hon kan tacka sin lyckliga stjärna att jag inte gjorde det :P Sen var det bara att gå in till doktorn igen med mina provsvar. Som tur är hade jag inte halsfluss eller liknande. Men däremot hade jag virus i halsen, vilket också smittar och det ändå som hjälper är att äta ipren. Så nu tar jag ipren var fjärde timme. Tröttsamt.

Funderar på att ändå åka till jobb imorgon, smittar ju bara om jag hostar på någon annan så får väll försöka undvika det :P

Funderar på hur jag har fått det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0