Helgen

Ja, nu har ännu en helg passerat och ingen är lyckligare än jag för det innebär att tiden går framåt. Vill ju har vår och sommar nu! Finns massa saker jag längtar till!!

Men en liten sumering av helgen kommer här :)

Fredagskvällen spenderades hemma med Linnea, mamma och pappa. Det var mys med mat, godis och nötter! :)
Och jag och Linnea fick pratat en massa, vilken kändes bra!! Du ska veta att jag alltid kommer finns här för dig snäckan!
Det var bara vi fyra mellan 18-ca 22.. Sen blev huset fullt av ungdomar, för då kom de andra hem efter att ha varit på laserdom och kört 5kamp. Så då kom det hem fem högljuda tonåringar, inte sådär tyst och mysigt direkt :P

Lördagen vaknade jag vid 9 och kände mig väldigt pigg! Gick ner till mamma och började fixa frukost till oss och pappa. Efterfrukosten hjälpte jag henne med melodikrysset  för att sedan hoppa in i duschen och fixa vid mig så vi kunde åka och handa. Blev en tur till systemet (tur man har mammasen), Ikea och ica maxi.. När vi sen kom hem började jag fixa med mitt hår, skulle ju använda min kära trippeltång så då får man ju börja i tid :) Tog lite mer än en timme att fixa det själv.. men det är det värt!
När jag var klar med mig själv vid fem tiden skulle jag sminka mamma då hon och pappa också skulle festa till det lite! Men innan de skulle göra det så fick de vara snälla också skjutsa mig och linnea till lina!
Där blev det god mat i forma av flygande jakob!! Melodifestivalen på högstavolym, en hel del skit snack och en del dricka.. Vid elva tiden begav vi oss ner mot stan, inriktade mot topspin! Emelie kom ihåg att hon hade lovat mig shot om jag kom, så den fick jag nästan direkt när jag kom innanför dörren! För övrigt troddee Emelie att jag, linnea, lina, nina och kit var mellan 24-25 år gammla!! Vilket var väldigt kul! Vi tyckte hon såg ut att vara typ 23-24 hon är tydligen 28 :) Hihihi..
Sen lämnar vi topspin och vi är ganska lulliga allihop.. Går mot morris för att hänga av oss jackorna och komma undan inträdet senare :P Lina stannade kvar på morris medan jag och linnea gick mot tres och saloon.. :) Där mötte vi Nina och Kit igen! Efter lite dans på tres så begav vi oss till morris igen! Där blev det ännu mer dans!! När morris sen stängde så gick vi mot parkskolan för att vänta på Linneas mamma som skulle hämta oss.. Där satt vi på en bänk, frös och var hungriga men ack vad vi skrattade åt gamla minnen.. Vi fyra var lite halv crazy på högstadiet, saknar den tiden, och det blev extra påtagligt när vi pratade om det så mycket! Men har kommit överens om att vi ska försöka träffas och börja umgås igen på riktigt alla fyra!!

Sen i söndags vaknar jag av att mamma väcker mig 13.37.. Fattar inte att jag har kunnat sova så länge utan att vakna en enda gång :S och tydligen hade de väsnat ganska mycket, typ pappa hade tappat mågon gryta och linnea hade tydligen spelat hög musik. Men jag sov så gott :) Sen gick jag hela dagen som i dvala, var inte riktigt närvarande. satt framför tvn hela dagen, kollade flera avsnitt av Angel! Och sen gick jag och lade mig vid 22tiden och somnade gott..

I morse hände något mystiskt.. Om jag gör rätt så ringer min mobil 4 gånger på morgonen, varav tre är snoozningar.. Men då gäller det att man trycker på rätt snoozknapp när den ringer. Första gången kommer jag ihåg att jag vaknar och trycker på knappen. Då är klockan 5.10, nästa gång jag vaknar är klockan 15.40.. Det är ett mellan rum på 30 minuter, och då vet jag att mobilen är inställd på att ringa var 10:de minut.. Jag har alltså tryckt på snooz utan att jag är medveten om det.. Och då kan jag informera att jag ofta gör fel i vaket tillstånd då knapparna är små och sitter sidan om toutchknappar som stänger av larmet helt om man trycker på dom.. Helt sjukt må jag säga! Haha

Men nu sitter jag i alla fall på jobb och är über trött!!

Ha D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0