Tisdag...

Tisdagar är en dag som jag helst hade hoppat över. Orkar inte med dem..

Igår blev jag lite lycklig, pappa orkade heller inte laga mat så det blev pizza! Och då behövde jag inte ens tjata :P
Är fortfarande lite upp och ner i familjen, pappa börjar dock må lite bättre nu.. Men då får vi ett annat litet dilemma.. Min kära syster Linnea har en klasskamrat. Vi kallar honom M, han kom hem till oss i söndags kväll och frågade om han fick sova hos oss. Det visade sig att han hade rymt hemifrån. Pappa ringer M's mamma för att berätta att han var hos oss och om det gick bra att han sov. Vilket gick bra. Sen igår skulle dem iväg med klassen på övernattning, så mamma kör dem till skolan och ska prata lite med deras mentor. Deras mentor frågar då Mamma om det inte finns möjlighet att vi kanske kan ha M boeendes hos oss ett tag då han har det väldigt jobbigt hemma. Lite senare under dagen skickar Linnea ett sms till pappa där hon säger att M har frågat hur länge han kunde stanna hos oss...
Så vem vet, vi kommer kanske ha en 15årig kille boeende hemma hos oss ett tag. Mamma och pappa ska prata med M och hans föräldrar idag. Det är ju synd om killen. Men får hoppas att det löser sig!

För övrigt så känner jag mig ganska förvirrad just nu, vilket inte är så ovanligt.. Har drömt massa drömmar och tänkt tillbaka på en massa saker.. Ganska mycket Magnus kan jag ju erkänna, vilket jag vet är bara dumt med tanke på att han bara är skit. Det är tur att han bor i Landskrona så man slipper träffa honom...
Och K har funnits i mina tankar, men jag har nog nästan släppt honom nu, okej visserligen har jag inte träffat honom sen den 26dec men jag måste släppa taget om allt.... Han gick ju tillbaka till sitt X, så får väll önska dom lycka till i livet..

Ibland skulle jag vilja lämna allt skit och bara börja om från nytt. Börja ett nytt liv och inte träffa människor från sitt förflutna. Men samtidigt känns det trygt att ha allt det andra som man ändå har. För vem vet det kanske skulle bli mycket värre om man lämnade alllt för något nytt...

Men jag får ju kanske en chans att börja på något nytt om jag väljer att plugga någon annan stans..

Ha d!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är jobbigt när man går tillbaka i banorna att tänka så.. :/. Försök att inte göra det, är svårt. JAG VET OM NÅGON, men att försöka. Eller rättare sagt, försök tänka på något annat. Det är det "lättaste"..

2009-02-12 @ 00:06:09
URL: http://linastarnert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0