Hej Hopp i Lingonskogen :)

Idag är man ledig! Tjoho!!
Känns skönt, men samtidigt inte. Hade varit skönare om inte resten av familjen var ledig. För då vet jag exakt vad jag hade gjort idag. Då hade jag gjort mig en stor tallrik pommes med massa ketchup och suttit och kollat film hela dagen.. Men så blir det inte, alla andra är ju också lediga.. Så mamma och pappa har bestämt att vi ska ha gäster. Precis vad jag känner för. Och till råga på allt är det farbror med fru och deras dotter (min kusin) med sambo och deras dotter. Som är typ några månader.. Verkligen inte vad jag känner för nu, jag vill ha lugn och ro utan att bli störd. Har börjat få ont i min mage bland annat när jag har ätit, och det gör ont där det gör ont när jag har mina perioder med magkatärr.. Vill inte ha det nu igen..
Just nu känner jag mig matt i kropp och huvud.. Det enda som jag faktiskt lever för är helgerna då man träffar alla underbara människor och man slipper tänka så mycket. För ett ögonblick glömmer man allt annat och bara lever i nuet...
Men det blir väll ordning på det med nån gång..

Har bestämt mig för att köpa ett nytt 4månaders kort på F&S, och köra igång igen, måste verkligen det. Bara det att det blir ett stress moment för mig att ta mig från jobb in till Ängelholm men det får jag försöka arbeta med så det inte blir stressigt för mig.. Men jag är hopplös med det.. Jag har en stres som är farlig för mig och det är den inombordes stressen, mamma är på mig hela tiden att jag inte får tänka så men det är svårt att inte göra det..  Jag blir ju helt hyper om min planering spricker, eller om jag inte får en planering så blir jag uppstressad av det. Mamma påstår att jag behöver hjälp för att inse att det inte är så farligt att inte planera eller att inte hålla en tidsplanering när det inte gäller något viktigt. Min klocka är ju min käraste ägodel för det är med den jag kan hålla koll på mitt liv och få allt att fungera..
Kanske skulle prata med någon om det, det är ju lite av ett sjukligt beteende, jag vet visserligen om man har ADHD så kan man vara likadan..

Men nu har jag fått pratat av mig lite, tror mamma ville att jag skulle sy en gardin eller något :P Haha

Ha D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0