Snart tre dagars ledigt!

ska bli skönt att få tre dagars ledigt! Två av dem kommer dock att tillbringas festande!

Har nyss varit på utbildning/möte/kalladetvadduvill. Grymt tråkigt är väll allt jag kan säga om det.

Jag är sugen på att köpa ny telefon, har hittat en SonyEricsson w995 som jag är lite sugen på faktiskt. Får se när jag får tid att fixa det.. Orkar inte gå och vänta på SonyEricsson Idou längre.

Nu är det 2h och 15min kvar av denna dag.

Hittade för övrigt ett drinkrecept som jag någon gång ska prova i sommar!

Frozen strawberry daiquiri
4 st  is
4 st  jordgubbar
2 cl  pressad lime
1 cl  sockerlag
2 cl  jordgubbssaft
4 cl   rom

Tillagning

1. Lägg isbitarna i en kökshandduk. Vira ihop den till en påse. Krossa grovt mot golvet eller annat hårt underlag.

2. Blanda därefter isen med resten av ingredienserna i en hushållsmaskin. Mixa tills drinken är len och sorbetliknande. Några sekunder brukar räcka.

3. Tag ett stort cocktailglas på fot. Häll upp drinken. Servera med sugrör. Om du föredrar en vanlig, hoppa över isen. Men glöm inte att frysa glaset. Drinken ska drickas riktigt kall.

Tips: En daiquiri ska vara riktigt kall. Det är inte förrän då som rommen visar sin rätta sida.



Tyckte den lät god och så såg den god ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0