Ännu mer regn

Ja, idag har det bara fortsatt att regna. Grymt trist om jag får säga min mening.

Fick reda på idag att vi ska på någon sommaraktivitet den 15 juni, det kan ju kanske bli trevligt om de andra arbetskamraterna nu kan tänka sig att följa med. :) Egentligen vet vi ingenting mer än att vi ska samlas klockan 15 och att vi måste vara i tid, och att det bjuds på mat som består av: Källarrökt skinka, honungsmarinerad rostbiff, Fredholms krämiga potatissallad, tomat o löksallad samt basilikamarinerad morot, smör o bröd.. Det låter ju gott i alla fall :)

Vad händer annars idag då?! Jadu, snart så är det lunch vilket innebär en köttfärspaj från Felix och en bit gurka. Inget man hoppar högt över precis, men det duger. Är dock sjukt sugen på tacogratäng och en god sallad.
Sen efter jobb så hade jag egentligen tänkt träna, men insåg att det inte funkar då jag hostar massa slem bara jag går upp för trappan, så gå på dans/aerobics är kanske inte så bra då. Så då blir det kanske ett besök hos hundarna idag, men vet inte om det blir av om det regnar som det gör nu, är ju inte så kul att sitta där ute i ösregn. Men har hört rykte om att det ska bli bättre till eftermiddan, man kan ju hoppas.

Förövrigt väntar jag svar från Assar om han har lust att umgås med mig på fredag eller inte. Ger honom tills imorgon klockan tre på sig innan jag skickar ännu ett sms och frågar om han har kollat med sin mamma om han får träffa mig :P För i så fall blir det Guitar Hero hos mig och sen Biljard på toppan. Dock utan något alkoholintag för mig, men det ska inte vara några problem :P

Men än är det långt till fredag :/ Ska först klara av denna dagen och morgondagen.

I morse berättade Pernilla något som egentligen inte så kul, men man kunde inte låta bli att små skratta när man hörde det :P
Hon och hennes Johan hade varit ute och seglat i helgen i öresund, så när de är på väg hem har de sett på sjökortet att det ska finnas ett grund någonstans mitt ute i öresund, men de tänker inte så mycket på det. Tills Johan säger till att de ska vara lite försiktiga här nu för det är nog här någonstans som grundet är. Och i princip när han säger det så smäller det till och de går på grund. Då visar det sig att det är ett grund på typ 8dm med typ fyra stenar. Så de har kilats fast mellan två stenar och kommer ingenstans. De ringer den svenska sjöräddningen, men när de kommer på plats så kan de inget göra då det är för grunt för dem med. Så de får ringa den danska sjöräddningen som har någon platformsbåt så tillslut kommer dem loss och kan segla hem. Men snacka om otur, de är mitt ute på öresund, de ser knappt sverige eller danmark och där ute finns ett litet sketet grund.. Helt sjukt skulle jag vilja påstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0