Lördag

Idag är man hyfsat trött, och då är det inte för att man var ute igår då jag satt hemma i soffan och kollade film hela kvällen. Utan anledningen till min uppenbara trötthet beror  helt enkelt på att jag gick upp väldigt tidigt i morse och har varit ute i regn och rusk i ungefär tre timmar. Varför kanske ni undrar nu. Det ska jag berätta för er... Jag har nämligen varit iväg med mamma, pappa och mormor för att kolla på shäferutställning i Åstorp. Den började klockan 9 i morse, så jag gick upp ungefär halv åtta, vilket jag tycker är för tidigt en lördagsmorgon. Men vad gör man inte för att visa lite intresse för något.
Så fick sett massa shäferhundar i alla storlekar, färger och åldrar! Så nu har man friskat upp minnet lite om hur det går till på en utställning!
Men det är ganska hemskt, att man som åskådare står utanför ringen och försöker bedömma hunden, först tänkte jag att de som stod runt om mig var lite elaka.. Men ganska snabbt insåg jag att man själv stod där och gav kommentarer som: Den har för höga ben. Den är för hög. Öronen sitter på tätt på den. Hon är för mörk. Han drar inte som han ska.. Osv osv, ganska hemskt ändå att man står och bedömmer ett oskyldigt djur på det sättet. Men samtidigt så vet troligen inte hundarna vad vi snackar om ändå, för dem såg lika glada ut för det..

Nu ska jag nog kolla film igen!

Fast först ska jag ringa och se om jag kan få tag på dom på Pepelino, ska nämligen boka bord för mig och Linnea där på fredag! Ska bli mys att träffa henne och äta väldigt god mat! Känns lite som att kosta vad det vill bara jag får umgås och snacka skit med Linnea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0