Städat!

Nu är mitt rum nästan helt städat! Ska bara vattna min växt i fönstret och bädda sängen, sen är jag klart!
Då har jag dammat, damsugit och tömt hela mitt skrivbord på allt innehåll och sorterat det så nu är det snyggt i lådorna och skåpet! Har en liten hög på skrivbordet jag ska ta tag i nån gång, kanske senare idag då jag att jag är på lite städ och fixar humör idag!
När jag städade mitt skåp hittade jag lådan med studentmössan och allt annat frå studenten som kort, sånghäfte och ett häfte med kommentarer från klasskamraterna.. Det var lite som att man fick ett hugg i hjärtat när man läste igenom det,  har inte insett det innan hur mycket jag faktiskt saknar allt och alla från skolan och då speciellt från klassen. Visst man träffar en del lite då och då, men det är ju inte som innan då man delade vardagen och allt som hände i livet. Jag insåg att jag saknade en liten del av alla som gick i klassen och parallelklassen, det fanns liksom något hos alla som gjorde vardagen till vad den blev.
Jag har kännt sista veckan att jag vill börja plugga, men är rädd att jag har förhöga förhoppningar på att det ska bli som innan när man gått i skolan. För jag är rädd att man kanske inte alls har en sådan sammanhållning på högskolan/universitetet. Varför jag tror det vet jag inte, men får bara en sån känsla.

Saknar mina vänner väldigt mycket just nu, men känns som att de inte har tid för mig längre.. Antingen är det nya pojkvänner som hägrar, nya vänner man måste spendera tid med eller annat som kommer emellan. Jag förstår att ni inte kan vara där dygnet runt för mig, men nån gång då och då kanske? Jag tycker inte det är för mycket begärt faktiskt. Och då menar jag inte bara ett sms några gånger i veckan, det är jätte trevligt att få sms inte det jag vill säga, men ibland finns det så mycket man vill få sagt som inte går att prata om på sms, och jag känner att jag behöver männsklig kontagt, alltså att träffas i verkliga livet.

Så nu fick jag skrivit av mig lite..

Imorgon ska jag till väla med mammsen, jag ska köpa resväska, klänningar (tror jag) och så var det någonting mer som jag inte kommer på just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0