Torsdag och ångest..

Det var kaos i Malmö idag när jag skulle hem med tågen. De flesta var sena eller inställda. Men tillslut hittade jag ett tåg som gick till Lund, och där stod Ängelholmståget och väntade. Fint det!
Imorgon ska jag och syster till Malmö för lite shopping av julklappar, får väll se om vi kommer hem.

Har dock sådan fruktansvärd ångest idag pga pengar. Förstår inte vart mina pengar har blivit av? Skit jobbigt. Så har jag kvar att köpa busskort också. Och det är inte det billigaste. Suck, vad jag hatar att vara beroeende av pengar. Måste verkligen skärpa mig för det funkar inte, skulle så vilja ha ett jobb där jag jobbade någon helg då och då så jag kanske kunde få det lite bättre. Som det är nu så tar jag av mina sparpengar varje måndag, vilket skulle innebära att de är slut i maj.

Jag bara längtar till sommaren så jag kan börja jobba på Lantmännen, så jag äntligen kan få ihop lite pengar. Så ska jag se om jag kan fjäska in mig på ÖKAB så jag kan få jobba där 1½ månad innan jag börjar mitt andra jobb. Men det är väll mest önsketänkande.. :(

Nu ska jag dricka varm oboy och tycka lite synd om mig själv, det är helt enkelt en sådan dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0