Torsdag

Då är denna skolveckan slut, skönt :)
Ska dock försöka plugga lite i helgen, men har fullt upp så får se hur det går.

Idag tänkte jag berätta något som inte många vet, i princip bara min familj och någon av mina närmst vänner..
Aha, tänker ni och gnider era händer sådär lite ondskefullt. Är det årets snackis som kommer avslöljas nu?!
Nej, riktigt så är det inte.
Men jag har lite hjärnspöken som får mig att ibland må väldigt dåligt.
Jag har ett väldigt stort behov av att planera och om något stör min planering så känns det som att marken öppnas och jag bara faller ner i ett stort svart hål.
När jag vaknar på morgonen så planerar jag hela min dag i huvudet, ändras det så faller allt.
Jag vet inte hur många vita lögner jag har fått hitta på, då folk frågar samma dag om man ska hitta på något. Jag klarar inte riktigt av det där spontana, jag får nog någon form av ångest då det kommer så plötsligt
Om jag ska hitta på något med någon annan kan den personen räkna med att få 100 frågor av mig, var hur och när brukar grunderna på frågorna vara.

Jag har en tendens att vara på tre ställen samtidigt, jag kan sitta och prata med någon, samtidigt som jag lyssnar på samtalet två bord ifrån och som jag planerar resten av dagen i huvudet.

Men jag försöker få ordning på detta, bara det att åka tåg flera gånger i veckan är ett steg i rätt riktning, då tågen går lite som de vill, de är sena eller inställda. Och det är inget jag kan påverka, om jag sitter på ett tåg och jag inser att det blir sent så grips jag lite av panik och mitt hjärta börjar slå dubbelt så fort. Men jag klara av det.

Men det är min vardag, jag är van. Men det jobbigast är väll att det ibland går ut över andra.

Detta är första gången som jag verkligen skriver ner hur jag känner om detta.
Nu vet ni det í alla fall :)


Tänkte bjuda på en version av en låt som vi sjunger i kören, är nog en av mina favortilåtar som vi sjunger.
Jag får väll varna känsliga lysnnare för att det är en psalm, så det är ganska kyrklig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0